Waar je gevallen bent, blijf je.
In het hele universum is dit je plaats.
Alleen maar deze ene plek.
Maar die heb je helemaal van jezelf gemaakt.

JÁNOS PILINSZKY (1921-1981)

20100718

Postindustriële spontane vegetatie:

Waar gebouwen langzaam ontworteld raken,
waar gruis huist tussen gras en stalen bloemen de varens bevruchten.
Waar niets gepland doch veel gegroeid is en langzaam
verdwenen. Waar ooit de arbeiders zwart-wit hun pet afdeden.
Om te buigen voor weer, wind of nog een lange dag verwijderd
van het avondeten.
Waar de planten de gebouwen vreten. De herinneringen verteren
naar vergetelheid. Daar waar de gebaande paden niets meer zijn
dan vertrapt en kwijt.

2 opmerkingen:

  1. Jeetje Djoeke, jij schrijft echt ontzettend goed! Heel treffend en je weet de woorden goed te vinden ;-) Hoe is het verder met je? Naar Sziget geweest las ik, is vast ontzettend leuk geweest? Ik ben weer naar Lowlands geweest, was ook super! Verder nog veel leuks gedaan van de vakantie? Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat vet! lowlands! Nu weet ik zeker dat je iemand bent die ik aardig vindt, maar ik weet niet wie je bent. Op je rockerxduckie profiel staat dat je in Middelburg woont. Ben je dan misschien Maria? :)
    haha.

    BeantwoordenVerwijderen